Wskaż zmiany technologiczne, gospodarcze, kulturowe, filozoficzne, które wpłynęły na kształt epoki.
Podaj ramy czasowe epoki i wydarzenia, które je wyznaczyły.
Wyjaśnij, w jaki sposób na sztukę dwudziestolecia międzywojennego w Polsce wpłynęły przemiany społeczne i kulturowe w Europie.
Wykaż obecność tworzących kobiet w polskiej sztuce dwudziestolecia międzywojennego. Podaj przykłady dwóch artystek (np. z zakresu literatury czy sztuki), a następnie scharakteryzuj krótko ich twórczość.
Wyjaśnij pojęcie awangardy na przykładzie wybranego utworu
Wyjaśnij znaczenie pojęć: gęba, pupa, upupianie, łydka w kontekście Ferdydurke Witolda Gombrowicza. Odnieś się do konkretnych przykładów z tekstu.
Wyjaśnij pochodzenie i znaczenie zagadnień/cytatów: szklane domy, „rękopisy nie płoną”,
Omów motyw rewolucji, femme fatale, dzieciństwa, wolności, winy i kary odnosząc się do konkretnych przykładów (Przedwiośnie, Szewcy, Mistrz i Małgorzata, Sklepy cynamonowe, Proces)
Na wybranych przykładach przeanalizuj nawiązania literatury epoki do Biblii i antyku.
Przedstaw krótko obraz ziemiaństwa pojawiający się w Przedwiośniu Stefana Żeromskiego oraz w Ferdydurke Witolda Gombrowicza, a następnie podaj wspólną cechę tych portretów.
Wskaż problematykę społeczną i polityczną podanego tekstu (rozróżniaj kwestie polityczne i społeczne!)
Wskaż przykład, wymień cechy i wyjaśnij funkcję zabiegów artystycznych: oniryzm, mityzacja, nadrealizm, eufonia, aliteracja, paronomazja.