Jak pisać e-mail do nauczyciela

Dziś (siódmy dzień od zamknięcia szkół z powodu zagrożenia epidemicznego) zapytanie „jak napisać e mail do nauczyciela” daje w wyszukiwarce Google około 971 000 wyników. Czyli, jak się potocznie mówi, temat na czasie. Oto podstawowe zasady dotyczące pisania wiadomości e-mail:

Jeśli wolicie czytać niż słuchać – po prostu czytajcie dalej – wszystkie informacje są spisane.

Temat, tytuł: Zawsze należy wpisać temat wiadomości. Wiadomości bez tematu mogą trafiać do „spamu” (kilka Waszych trafiło). Poza tym temat ułatwia organizację. Wiadomości do mnie tytułujcie prosto: Zadanie jeśli przesyłacie zadanie do sprawdzenia lub: Pytanie, jeśli macie jakieś pytania, prośby lub uwagi.

Powitanie: Szanowna Pani Profesor, Szanowna Pani, Pani (tu imię w wołaczu), Droga Pani (imię w wołaczu), Dzień dobry.
Nie należy przechodzić do treści bez powitania. Nie zaczyna się wiadomości słowem „Witam”.

Treść: Należy pisać pełnymi zdaniami, unikać błędów. Używać znaków interpunkcyjnych!
Unikać emotikon. Same w sobie nie są złe, ale wszystko, co przekazać możemy emotikonką powinniśmy umieć przekazać słowami.

Zakończenie: Pozdrawiam lub serdecznie pozdrawiam – po tym zwrocie nie należy stawiać przecinka, tylko przejść do następnej linijki i podpisać się imieniem i nazwiskiem.

Kwestia organizacyjna: pocztę Librus-Synergia sprawdzam raz dziennie. Zazwyczaj wieczorem. Jeśli zależy Wam na szybszej komunikacji – piszcie na adres na domenie szkoły: lo16.wroc.pl.

Bardzo mnie cieszy informacja zwrotna od Was – dopytujcie, informujcie, jeśli coś nie działa, albo działa słabo, dawajcie znać. Dawajcie znać także jeśli macie jakieś sugestie. Zostałam Waszą nauczycielką, żeby właśnie być w kontakcie z uczniami i pomagać w opanowaniu materiału. A uczę akurat języka polskiego, bo uważam, że komunikacja jest w życiu bardzo ważna, a kompetencje kulturowe umożliwiają nam porozumienie.