Kobiety w literaturze i języku

Cele lekcji: przypomnienie, rozszerzenie słownictwa:
* Pamiętam bohaterki czytanych lektur, jestem w stanie opowiedzieć krótko o każdej,
* zapisuję i zapamiętam przynajmniej przynajmniej jedno nowe dla mnie określenie z zakresu „kobiety w języku”.

Prezentacja: bohaterki lektur klas 4-6

Kto nie pamięta Ludeczki?

Kto nie pamięta Zośki Bobrówny?

Prezentacja: kobiety w języku (od slajdu 26)

Zadanie zamiast lekcji czwartkowej: (w czwartek opublikuję i Wam wyślę powtórzenie, jak pisać opowiadanie)
1. Napisz opowiadanie o spotkaniu dwóch kobiet, w których jedna zachęci drugą do zmiany postępowania. Powołaj się na bohaterki z lektury obowiązkowej i innego tekstu literackiego. Pamiętaj, aby twoja praca liczyła co najmniej 200 słów (i nie więcej niż 400).
2. Napisz opowiadanie twórcze, którego tematem przewodnim są Wiedźmy. Skoro Nika jest wiedźmą – dowiedz się więcej o tym, kim są wiedźmy i spróbuj swoich sił (Wydawnictwo Fabryka Słów ogłosiło konkurs na takie opowiadania).
Termin: 19.03. (można wcześniej przesyłać fragment czy pomysł, bym pomogła w pracy)
Prezentacja o opowiadaniu (lekcja 22.12.2020)