Ludowe wierzenia i moralność w balladach Mickiewicza

  • przypomnij nauki moralne „Dziadów części II” (cytaty)
  • przypomnij treść i puentę „Świtezianki”
https://learningapps.org/display?v=pxwp00gy320

Wymień bohaterów, scharakteryzuj ich krótko.
Język poetycki – wskaż przykład i funkcję w utworze: metafory, onomatopei, epitetu, wykrzyknienia, anafory, porównania

Jak opowiedzieć romantyzm językiem filmu? („Anhelli” film z 2021) („Świtezianka” 2017)

Zadania dla grup:
1. Przygotujcie koncepcję filmowej realizacji ballady Adama Mickiewicza ,,Romantyczność”. Zdecydujcie, czy byłby to film aktorski, czy animacja, a następnie zapiszcie swoje pomysły dotyczące:

  • scenografii,
  • kostiumów,
  • ścieżki dźwiękowej,
  • oświetlenia,
  • pracy kamery.

(każdy członek grupy ma tajemnicze zadanie/zadania. Nie może ich ujawniać /odczytać grupie, dać do przeczytania), ale ma zadbać o jego realizację/)


2. Przygotujcie wywiad z twórcą filmu nakręconego na podstawie fragmentu ballady ,,Romantyczność” Adama Mickiewicza. Sformułujcie 7 pytań, jakie zadacie reżyserowi. Uwzględnijcie m. in. kwestię scenografii, kostiumów, ścieżki dźwiękowej, oświetlenia, pracy kamery. Postarajcie się, aby wywiad umożliwił Wam zrozumienie, dlaczego reżyser podjął takie a nie inne decyzje.