Zadanie 1: podaj 3 epitetów, 2 pytań i jednej metafory związanej z prawami dziecka.
Zadanie 2: obejrzyj poniższy materiał i zapisz 3 fakty z życia Korczaka, dwa terminy związane z jego działalnością i jedno pytanie, na które nie było odpowiedzi w materiale, a na które chciał(a)byś poznać odpowiedź.
Zadanie w grupie: dowiedzcie się, kim są osoby, których wizytówki macie – i co je łączy. Następnie wybierzcie odpowiednie słoneczko.
W promykach wypiszcie cechy charakteru, wartości, sposoby postępowania, jakie mogą charakteryzować KOU z tej grupy.
Bibliografia:
- J. Korczak, „Prawo dziecka do szacunku”: http://brpd.gov.pl/sites/default/files/prawo_dziecka_do_szacunku.pdf;
- J, Kopczyńska- Sikorska: Idee praw dziecka w życiu i pracy J. Korczaka, „Wychowanie w przedszkolu” 1992, nr 6;
- Scenariusz autorstwa Małgorzaty Uss: cykl zajęć o prawach dziecka i ich realizacja w praktyce 2012, https://brpd.gov.pl/wp-content/uploads/2019/11/uss_malgorzata.pdf;
- Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej, https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm;
- https://brpd.gov.pl/dzieciecy-telefon-zaufania-rzecznika-praw-dziecka/;
- https://116111.pl/o-116111/;
- Konwencja o prawach dziecka: https://brpd.gov.pl/konwencja-o-prawach-dziecka/;
- https://pl.wikipedia.org/wiki/Order_U%C5%9Bmiechu#Przyznawanie_Orderu;
- https://www.facebook.com/OrderUsmiechu.