Drugie półrocze 7 klasy

Długie lektury (których treść należy poznać przed lekcjami poświęconymi na ich omówienie, rozmowę o nich i utrwalenie):

Pozostałe lektury (pieśni i fraszki Kochanowskiego, wiersze – głównie Mickiewicza i inne króciutkie utwory) będziemy poznawać na lekcjach, ew. poproszę o przeczytanie ich w domu na dzień przed lekcją.

Uwaga – w tym semestrze w związku z pytaniami o zadania domowe – będę odnotowywać skrupulatniej brak zadania w dzienniku (niektórzy rodzice są zaniepokojeni tym, że ich dzieci nic nie robią, więc czuję się w obowiązku pokazać, że to bynajmniej nie dlatego, że ja im nie daję możliwości – że nie daję zadań).

Na początku kwietnia – po omówieniu „Balladyny” – przewiduję sprawdzian (czytanie ze zrozumieniem, problematyka utworów, cechy gatunków i rodzajów literackich, słowotwórstwo, skróty).

Przed nami fantastyczne kilka miesięcy, wiosna, lekcje na podwórku, zabawy, dużo pracy (to są poważne tematy, ciężkie, ale cudowne, teksty), jeszcze więcej zabawy. Jeśli macie jakiekolwiek sugestie – dawajcie znać!

Zadanie domowe – przygotowanie do omawiania lektury:

Wybierz jedną parę – dwóch bohaterów – z wymienionych zestawów:

Akte i Winicjusz / Poppea i Petroniusz / Glaukus i Neron / Ligia i Tygellin / Ursus i Chilon / Eunice i Paweł Apostoł.

Odpowiedz w zeszycie na poniższe pytania dotyczące tylko tej pary bohaterów – odnoś się do treści lektury i do swoich doświadczeń:

  1. Którą z tych osób zaprosiłabyś / zaprosiłbyś na urodziny? Dlaczego?
  2. Kto z nich miałby szansę zostać Twoim przyjacielem?
  3. Kto z nich lepiej uczyłby się w szkole?
  4. Czyja historia bardziej Cię wciągnęła? Opowiedz ją krótko.
  5. Co najbardziej różni te dwie postacie?
  6. Czy w czymś są do siebie podobne? W czym?