Informacja zwrotna

Wszyscy:
Ocenianie Waszych umiejętności i wiedzy:
w każdej klasie większość (po kilkanaście osób) określiła, że kartkówki i prace grupowe na lekcji są OK – utrzymujemy!
Kolejne miejsce zajęły prace domowe projektowe i czytanie ze zrozumieniem– będą obowiązkowe i oceniane w II semestrze.
Sprawdziany po omówieniu lektur wprowadzimy w klasach humanistycznych (po 7 głosów za!), dla uczniów klas niehumanistycznych sprawdziany te będą mogły odbywać się z notatkami albo na życzenie.

Sprawa czytania lektur:
Wygrały dwie opcje: będę dawać listę zagadnień do opracowania w trakcie lektury i wysyłać przypomnienie na librus. Osoby, które chciałyby, żebym wysyłała informacje rodzicom są w mniejszości, ale jeśli się po prostu do mnie zgłosicie – bez problemu mogę wysyłać i Wam, i rodzicom.
W sumie 19 uczniów przyznało, że i tak nic nie przeczyta i wie, że może przez to nie zdać matury. Trzymam Was za słowo, w ’26 oczekuję 7 niezdanych matur, a w ’27 12 uczniów bez matury! Nie mniej, nie więcej 🙂

Poniżej podsumowanie każdej klasy (Wasze wypowiedzi przytaczam w pisowni oryginalnej z pominięciem zapewnień, że wszystko jest dobrze, komplementów i pochwał – bardzo za nie dziękuję)

1B2 (średnia ocena 5,62) O co się postarać?
O miła i przyjemną atmosferę i żeby ta grupa, która siedzi z tylu nie gadała.
Cisza na lekcji szczególnie u tej jednej grupy osób.
Może Pani częściej zwracać uwagę osobom, które przeszkadzają na lekcji , ponieważ na wielu one przeszkadzają i wtedy mniej zapamiętuje z lekcji.
Żeby było ciepło i cicho w klasie
Więcej kreatywnych zadań np
Czego unikać?
odpowiedzi ustnych przed całą klasą.
może Pani unikać ciągłego upominania gadających, nie ma co się przemęczać. Łatwiej wpisać „-” niż upominać po raz 5.
Zabierania energetyków w puszce
Projektu. Prezentowanie tego na forum klasy jest moim zdaniem stresujące
pytania osob, które nie przeszkadzały na lekcji,

1D1 (średnia ocena 5,5) O co się postarać?
więcej czasu na zapisanie notatki, wolniejsze dyktowanie
O bardziej zabawniejszą atmosferę (ludzie, w średniowiecze wchodzimy, tu nie ma śmichów-chichów, tylko, krew, pot, łzy i czarna śmierć!)
O duża zrozumiałość
O piąteczki dla każdego(robię, co mogę, reszta od Was zależy)
Czego unikać?
Krzyczenia (nie krzyczy pani ale lepiej nie zaczynac)
Chaotyczności
Pytania wyrywkowo z ławki, powinni odpowiadać chętni, ponieważ jest to bardzo stresujące

1F (średnia ocena 5,51) O co się postarać?
wiecej pracy w grupach
wiecej quizow albo kahoot
Rozmowy o realizowanych tematach
o dobry humor mimo, że wiem że czasami bywa ciężko;)
O wieksza koncentracje niektorych osob
Jedyne co mi przeszkadza to to, że są osoby które przeszkadzają na lekcji przez co jest głośno i ciężej jest się skupić i wynieść więcej z lekcji.
powtórzyć środki stylistyczne, charakterystyczne cechy do lektur które omawiamy
Czego unikać?
pozwalania rozwalania lekcji przez osoby niezaagnazowane
Wywalania mnie do pierwszej ławiki i zabierania telefonu
Łamania praw krzyczenia
otwierania okien przed lekcja

2H (średnia ocena 4,43) O co się postarać?
w kwestii omawiania lektur:
– moim zdaniem za dużo lektur w zbyt krótkim czasie, gubię się w nich,
– dac nam wiekszy czas do czytania przez co dluzej omawiamy poprzednia lekture i bardziej ja rozumiemy,
– robić lekcje opracowująca (chociaż po krótce) lekturę. Trochę w formie streszczenia.
Ucieszy Was pozytywizm. Policzcie, ile lektur było w romantyzmie (12!)… a w pozytywizmie mamy tylko 7. Za to 5 jest długich, więc będziemy je omawiać długo, a zacznijcie czytać już teraz!

O co się postarać?
– pani Lisiak zawsze miała jakby ustalone co piszemy i kiedy i było to czytelne, a teraz mój zeszyt wygląda jak burza myśli
– więcej nauki dokładnie pod mature
– zależy mi na spokoju w klasie
– jak mamy robic zadania na lekcjach to zeby dac nam wiecej czasu do rozwiazania.
Czego unikać?
– pytania na ocene i prac w grupach
– lekceważenia głośnych rozmów (bardzo to przeszkadza)
– Zmuszania do czytania na głos
– nie dyktowania zdan
odpowiedzi ustnych